ОШ „Јелица Миловановић“ Сопот
  • Почетна
  • О школи
  • Галерија
  • Видео
  • Контакт
  • Заштита података о личности
  • Летопис школе
  • ПП служба
  • Прочитајте!
  • Примери добре праксе
  • Примери добре праксе

Мени

  • Почетна
  • Информатор о раду 2020
  • Информатор о раду 2022
  • Документи
  • Бројчана и квалификациона структура
  • Упутство за издавање дупликата јавних исправа
  • Вести
  • О школи
  • Запослени
  • Ученици
  • Настава
  • Активности
  • eTwinning
  • Јавне набавке
  • Примери добре праксе
  • Финансијскa документa школе
  • Контакт
  • Полугодишњи извештај

Вести

  • Упис ученика у први разред за школску 2025-26 годину

    26. Mart 2025 10:10

    Поштовани родитељи

     

    Обавештавамо Вас да почиње упис ученика у први разред за школску 2025 – 2026. годину.  Родитељи или други законски заступници могу упис да изврше на два начина:

     

    1.     Електронским путем, самостално

     

    2.     Заказивање термина уписа и тестирања може извршити школа (задужено лице).


    НАПОМЕНА! Уколико дете има потребу за одлагањем уписа ( услед болести, продужених медицинских третмана или слично) потребно је да ПРЕ УПИСА контактирате школу око неопходне процедуре за Интерресорну комисију за процену потреба за додатном подршком на мејл  [email protected]

    Процедура систематског прегледа у Дому здравља се обавља невезано за процес одлагања

     
  • Анкета за продужени боравак

    24. Februar 2025 14:34На следеће, линку можете преузети и одштампати анкету за продужени боравак за наредну школску 2025-26 годину


    АНКЕТА ЗА ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК

К1 међународни пројекат мобилности

  • О пројекту
  • Чланови тима
  • Обуке у иностранству
  • Посматрање посла ( Job shadowing)
  • Дисеминација и примена наученог у раду у установи
  • Дисеминација ван установе
  • Корисни линкови

Администрација






Претрага




Оперативни план организације и реализације образовно-васпитног рада у школској 2020/21. години у условима пандемије

Датум: 30. Avgust 2020 22:26 Категорија: Новости

  

Оперативни план организације и реализације образовно-васпитног рада у школској 2020/21. години у условима пандемије
 
Оперативни план рада ОШ,,Јелица Миловановић“ у Сопоту сачињен је у складу са Посебним програмом основног образовања и васпитања који је припремио Завод за унаређивање образовања и васпитања и Стручним упутством за организацију и реализацију образовно-васпитног рада у основној школи у школској 2020/2021. години. 

Овај Оперативни план ће се примењивати у школској 2020/21. години у зависности од актуелне епидемиолошке ситуације, као и актуелних препорука и мера надлежних
институција и органа, ради обезбеђивања заштите здравља ученика и запослених, спречавања ширења инфекције и заразних болести, као и остваривања права ученика на образовање.

 Уколико актуелна епидемиолошка ситуација буде окончана, препоруке и мере надлежних институција и органа усмерене за заштиту здравља становништва и спречавања ширења инфекције заразних болести буду стављена ван снаге и не постоји опасност за здравље ученика и запослених, уколико се за то стекну у потпуности безбедни услови, школа ће остваривати редовни непосредан образовно-васпитни рад.

 Уколико актуелна епидемиолошка ситуација буде таква да постоји опасност по здравље ученика и запослених и на снази су одговарајуће препоруке и мере надлежних институција и органа усмерене на заштиту здравља становништва и спречавања ширења инфекције заразних болести, школа ће организовати образовно-васпитни рад у складу са овим Оперативним планом.

 ОШ „Јелица Миловановић“ наставу спроводи у објекту који има на располагању 13 учионица, и 4 учионице за испитивање ученика који наставу слушају од куће. Сви наставници располажу личном или школском опремом за реализацију наставе на даљину, уколико за то буде  потребе. У случају преласка на наставу на даљину користиће се платформа Google учионица уз повремено коришћење Viberа .
 
 Значајни ресурси школе су и база дигиталног материјала који су израдили наставници током реализације наставе на даљину током шк.2019/20.године, као и искуство рада на платформама које су у том периоду коришћене. Као учесник у пројекту „Дигитална учионица“ школа има приступ разноврсној дигиталној грађи, као и  оспособљене наставнике за рад на овим наставним материјалима. У току су обуке наставника и учитеља које ће им бити значајне.
 
Образовно-васпитни рад у школској 2020/21. години
 
Образовно-васпитни рад у школској 2020/21. години планира се кроз организацију непосредног рада у школи и наставе на даљину. Настава у школи организује се на начин који осигурава безбедност и здравље ученика и запослених, у складу са препорукама надлежних органа и институција, у школском простору.

Свако одељење се дели на две групе тако да у групи нема више од 15 ученика.

Свака група има своју учионицу, односно током одмора нема промена учионица/кабинета.

У складу са Законом а на основу Посебног програма час траје 30 минута.

Ученици првог циклуса, од 1. до 4. разреда наставу похађају у две преподневне смене сваког радног дана, тако што ће похађати до 4 часа дневно у трајању од по 30 минута група А, и по три часа група Б.

Ученици другог циклуса , од 5. до 8. разреда , наставу похађају у поподневној смени сваког радног дана, тако што ће похађати 5 часова дневно у трајању од по 30 минута за пети и шести разред, односно 6 часова 7. и 8. од. По потреби у распореду часова је стављено и 6 и 7 часова.

План наставе и учења у првом циклусу
 

За ученике првог циклуса настава се организује свакодневно у школи кроз непосредан образовно-васпитни рад у току преподнева.

Час траје 30 минута.

Свако одељење дели се на две групе, групу А и групу Б (нпр. I-1-А и I-1-Б) тако да у групи буде највише 15 ученика . Поделу одељења на групе извршиће учитељ по азбучном реду. Распоред часова за обе групе је идентичан с тим што друга група има три часа која су интегрисана. Учитељице и учитељи и у матичној школи и у подручним одељењима (где се настава одвија само у првој смени) обавештавају родитеље на првом родитељском састанку прве недеље о целој организацији рада, вибер групом, мејлом. Уколико мали број ученика похађа боравак, групе се формирају по критеријуму који одреди учитељ из боравка уз договор са директорком школе и оне раде у истом саставу сваке недеље од 7:30 – 16:30.

За сваку групу одређује се учионица у којој се остварују часови наставе у матичној школи. Учионице су обележене на вратима. Распоред група по учионицама одређују директор. Распоред ће бити истакнут на вратима учионице, на огласној табли школе и на огласној табли у зборници.  
  
Пауза између две смене, у трајању од 30-40 минута, планирана је за редовно чишћење, дезинфекцију и проветравање учионица.

При доласку у школу ученици млађих разреда разреда користиће ђачки улаз из дворишта  где ће их чекати учитељи који су дежурни и теткице за мерење температуре.

За време боравка у школи ученици неће напуштати школску зграду , а препорука је да што мање напуштају своју учионицу и окупљају се у ходницима, холовима и тоалетима.

За време малих одмора учитељица је у учионици са групом код које држи наставу по распореду часова. За време великог одмора, ученици обавезно напуштају учионицу и одлазе у двориште, изузев у случају неповољних временских прилика.Велики одмор је и код старијих и код млађих после другог часа 15 минута.

Сви часови обавезних предмета реализују се непосредно у школи и то у учионици и на отвореном простору , у летњој учионици, дворишту, кад је год могуће. а по утврђеном распореду који договорно праве одељењске старешине млађих разреда и наставници из продуженог боравка. Распоред звоњења у матичној школи је јединствен, а у подручним одељењима у договору колегиница и колега и биће истакнут на улазу.

РИТАМ РАДНОГ ДАНА ЗА УЧЕНИКЕ ОД ПРВОГ ДО ЧЕТВРТОГ РАЗРЕДА

Група А
7:30-8:00 – први час
8:05-8:35 – други час
8:50 – 9:20 – трећи час
9:25 – 9:55 – четврти час

Група Б
10: 20 – 10:50 –први час
10:55 – 11:25 – други час
11 :40 -12:10 –трећи час

РИТАМ РАДНОГ ДАНА ЗА УЧЕНИКЕ ОД ПЕТОГ  ДО ОСМОГ РАЗРЕДА
1.час:   13.00-13.30
2.час:   13.35-14.05
3.час:   14.20-14.50
4.час:   14.55-15.25
5.час:   15.30-16.00
6.час:   16.05-16.35
7. час: 16.40-17.10
Преглед обавезног фонда

Предмет Први разред Други разред Трећи разред Четврти разред
Српски језик 5 5 5 5
Математика 5 5 5 5
СОН/ПД 2 2 2 2
Дигитални свет ** 1      
Пројектна настава *   1 1  
Изборни предмет **       1
Физичко и здравствено васпитање 1 (3) 1 1 1
Ликовна култура 1 (0 уз самосталан рад код куће) 1 1 1
Музичка култура 1 (0 уз самосталан рад код куће) 1 1 1
Укупно за учитеља у непосредном раду са сваком групом 15 15 15 15
Грађанско васпитање 1 1 1 1
Час ОС *** 1 1 1 1
Верска настава 1 1 1 1
Енглески језик 2 2 2 2
Укупно 20 20 20 20
* пројектна настава реализује се кроз интегративни приступ у настави осталих предмета и самостални рад ученика код куће

 ** Нови предмет Дигитални свет могуће је реализовати кроз наставу осталих предмета и евентуално оспособљавање ученика за базичну употребу дигиталне технологије или платформе изабраног издавача;

 *** наставу грађанског васпитања реализоваће наставник у исто време када ученици тог одељења имају верску наставу;
 
Праћење и вредновање развоја, напредовања, ангажовања и оцењивања ученика обављаће се у току непосредног образовно-васпитног рада, у складу са прописима којима се уређује оцењивање ученика у основном образовању и васпитању. Приликом припремања за непосредну наставу у школи, наставници израђују наставне материјале за часове у дигиталном облику како би се оне могле користити и за учење на даљину. Препоручује се да одељењска већа заједнички припремају и размењују наставне материјале.Ученицима чији се родитељи определе за наставу од куће, уз праћење часова на РТС-у, припремљени наставни материјали за непосредну наставу, биће доступни у посебној секцији на школском сајту или постављени у виртуелној учионици. Ученици чији су се родитељи определили за праћење наставе у кућним условима своје свеске и домаће задатке доносиће учитељици на прегледање у терминима одређеним за оцењивање.
 
Сумативно оцењивање спроводиће се искључиво непосредно у школи, а за ученике који наставу прате на даљину, у посебно организованим и планираним терминима, најмање четири пута у полугодишту, односно два пута у полугодишту за предмете са недељним фондом од 1 часа.
 
Распоред одељења по учионицама
 
Енглески језик
VI-2       I-1
Српски Језик 1
VI-1        I-2
Српски језик 2
VII-1         II-1
Енглеси језик 2
VII-2         II-2
ПРВИ  СПРАТ
Физика
V-3        II-3
Математика 1
VIII-1     III-1
Француски језик
VII-3       III-2 
Математика 2
VIII-3      IV-1
Хемија
VIII-4      IV-2

ДРУГИ
СПРАТ
Биологија
VIII-2
Географија
V-2
Историја
VI-3
Музичка култура
V-1
    ТРЕЋИ СПРАТ
 
План наставе и учења у другом циклусу
За ученике другог циклуса , од 5. до 8. разреда , настава се организује по комбинованом моделу тако да ученици долазе у школу сваки други дан. То значи да се део наставе  одржава путем непосредног образовно-васпитног рада у школи, а део наставе се реализује као настава на даљину – праћењем наставе на каналима РТС-а..

Час траје 30 минута.

Ученици другог циклуса наставу похађају у току поподнева, са почетком у 13 часова.

Свако одељење дели се на две групе, групу А и групу Б , нпр. 5-1-А и 5-1-Б итд., тако да у групи буде највише 15 ученика. Поделу одељења на групе извршиће одељењски старешина и о томе обавестити родитеље.

За свако одељење одређује се учионица у којој се остварују часови наставе. Распоред  одељења по учионицама одредиће директор. Распоред ће бити истакнут на вратима учионице, на огласној табли школе и на огласној табли у зборници.

Табеларни преглед распореда звоњења (ученици од 5. до 8. разреда)
 
1.час:   13.00-13.30
2.час:   13.35-14.05
3.час:   14.20-14.50
4.час:   14.55-15.25
5.час:   15.30-16.00
6.час:   16.05-16.35
7. час: 16.40-17.10
 
Преглед обавезног фонда (из стручног упутства) по разредима
 
Предмет Пети разред Шести разред Седми разред Осми разред
Српски језик 5 4 4 4
Математика 4 4 4 4
Француски језик 2 2 2 2
Енглески језик 2 2 2 2
Географија 1 2 2 2
Историја 1 2 2 2
Биологија 2 2 2 2
Физика   2 2 2
Хемија     2 2
Ликовна култура 1 * 1 * 1 1
Музичка култура 1 * 1 * 1 1
Техника и технологија 1 1 1 1
Информатика 1 1 1 1
Физичко и здравствено васпитање 1 * 1 * 1 1
Укупно 22 25 27 27

*недељно се реализују два у петом разреду, односно један у шестом разреду од три означена предмета .

Наставници чији часови нису предвиђени планираним бројем часова, биће ангажовани на  другим облицима подршке у реализацији наставе. Настава изборних предмета реализује се кроз пројектну наставу, интегрисаним садржајима или постављањем материјала за самостални рад ученика на Гугл  учионици. Продукте својих самосталних активности ученици доносе на час који се реализује у школи, а ученици који у потпуности прате наставу у кућним условима у термину предвиђеном за оцењивање.

Приликом припремања за непосредну наставу у школи, наставници треба да израђују наставне материјале за часове у дигиталном облику како би се они могли користити и за учење на даљину. Препоручује се да стручна већа заједнички припремају и размењују наставне материјале. Ученицима чији се родитељи определе за наставу од куће, уз праћење  часова на РТС-у, припремљени наставни материјали за непосредну наставу, биће доступни  у посебној секцији на школском сајту или гоогле учионицама. Ученици чији су се родитељи определили за праћење наставе у кућним условима своје свеске и домаће задатке доносиће предметном наставнику на прегледање у терминима одређеним за оцењивање. При доласку у школу ученици старијих разреда користиће ђачки велики улаз.

За време боравка у школи ученици неће напуштати школску зграду а препорука је да што мање напуштају своју учионицу и окупљају се у ходницима, холовима и тоалетима.

За време малих одмора на спрату дежурају наставници према распореду за тај дан.  

За време великог одмора, ученици обавезно напуштају учионицу и одлазе у двориште, изузев у случају неповољних временских прилика. У том случају дежурају наставници по распореду дежурства у дворишту.

Сви часови обавезних предмета реализују се непосредно у школи и то у учионици и на  отвореном простору ,летњој учионици кад је год могуће, а по утврђеном распореду који одоговорно праве предметни наставници водећи рачуна да у дворишту буде одређени број ученика.

Сумативно оцењивање спроводиће се искључиво непосредно у школи, а за ученике који наставу прате на даљину, у посебно организованим и планираним терминима.
Директорка
Виденовић  Лидија

Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај