18. Jun 2024 19:20Финално, републичко такмичење ,,Кенгур без граница" одржано је 9.6.2024. у Крагујевцу на Природно-математичком факултету. Лука Ђурић, ученик другог разреда ИО у Центру, заузео је друго место.
Међу похваљеним ученицима из наше школе налазе се и: Петар Бабић 1/2, Милутин Марковић 4/1, Вукан Мијаиловић 6 и Андреј Музуровић 6.
18. Jun 2024 19:05На републичком такмичењу вокалних извођача ,,Триолица" 2024. у организацији Удружења наставника музичке културе Србије, Сташа Стојановић, ученица другог разреда наше школе освојила је прву награду.
Датум: 16. Novembar 2022 23:08 Категорија: Новости
Међународни Дан толеранције је обележен у одељењу 4/3 на часу Ваннаставних активности
Унескова дефиниција толеранције гласи: „Толеранција је поштовање, прихватање и уважавање богатства различитости у нашим и светским културама, наша форма изражавања и начин да будемо људи. Она је заснована на знању, отворености, комуникацији и начину мишљења и уверењу. Толеранција је хармонија у различитостима, доследно поштовање људских права. Бити толерантан, не значи толерисање социјалних неправди, одбацивање или слабљење туђих уверења. То значи бити слободан, чврсто се држати својих уверења и прихватати уверења других, различитих. Толеранција значи да не подлежемо љутњи и жељи да повредимо другога. Негативна осећања можемо имати према ономе што је неко учинио, према чину, али не и према ономе ко је то учинио, тј. према особи. Треба да сачувамо мир, јер само тако можемо видети последице својих одлука. Миран разум је користан да бисмо могли водити свој живот и решавати проблеме.“
У времену када је повећан ниво нетолеранције и вршњачког насиља важно је говорити о значају толеранције и поштовању различитости, неговању стрпљивости, разумевања и емпатије према другима. У оквиру Ваннаставних активности у одељењу 4/3 ученици су са својом учитељицом Браниславом Вујић обележили Међународни дан толеранције 16. новембар. Ученици су износили своје мишљење о томе шта је толеранција, наводили речи које их асоцирају на овај појам, попуњавали анкете о томе колико су толерантни према особама у свом окружењу, играли игру кроз коју су развијали међусобно поверење, повезаност и сарадњу и замишљали себе у одређеним ситуацијама у којима је требало препознати осећања других, показати разумевање за њих и навести начин како помоћи особи која се налази у непријатној ситуацији. Закључак ученика је да и деца и одрасли треба заједно да поштују и уважавају различитости у мишљењима, ставовима, обичајима, културама, религији, физичком изгледу, образовању, начину изражавања и слично.