ОШ „Јелица Миловановић“ Сопот
  • Почетна
  • О школи
  • Галерија
  • Видео
  • Контакт
  • Заштита података о личности
  • Летопис школе
  • ПП служба
  • Прочитајте!
  • Примери добре праксе
  • Примери добре праксе

Мени

  • Почетна
  • Информатор о раду 2020
  • Информатор о раду 2022
  • Документи
  • Бројчана и квалификациона структура
  • Упутство за издавање дупликата јавних исправа
  • Вести
  • О школи
  • Запослени
  • Ученици
  • Настава
  • Активности
  • eTwinning
  • Јавне набавке
  • Примери добре праксе
  • Финансијскa документa школе
  • Контакт
  • Полугодишњи извештај

Вести

  • Упис ученика у први разред за школску 2025-26 годину

    26. Mart 2025 10:10

    Поштовани родитељи

     

    Обавештавамо Вас да почиње упис ученика у први разред за школску 2025 – 2026. годину.  Родитељи или други законски заступници могу упис да изврше на два начина:

     

    1.     Електронским путем, самостално

     

    2.     Заказивање термина уписа и тестирања може извршити школа (задужено лице).


    НАПОМЕНА! Уколико дете има потребу за одлагањем уписа ( услед болести, продужених медицинских третмана или слично) потребно је да ПРЕ УПИСА контактирате школу око неопходне процедуре за Интерресорну комисију за процену потреба за додатном подршком на мејл  [email protected]

    Процедура систематског прегледа у Дому здравља се обавља невезано за процес одлагања

     
  • Анкета за продужени боравак

    24. Februar 2025 14:34На следеће, линку можете преузети и одштампати анкету за продужени боравак за наредну школску 2025-26 годину


    АНКЕТА ЗА ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК

К1 међународни пројекат мобилности

  • О пројекту
  • Чланови тима
  • Обуке у иностранству
  • Посматрање посла ( Job shadowing)
  • Дисеминација и примена наученог у раду у установи
  • Дисеминација ван установе
  • Корисни линкови

Администрација






Претрага




Правилник о похваљивању и награђивању ученика

На основу члана 119. став 1. тачка 1) Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС“, бр. 88/2017 - даље: Закон), члана 66. Закона о основном образовању и васпитању („Службени гласник РС“, 55/2013 и 101/2017), члана 3.  Правилника о дипломама за изузетан успех ученика у основној школи („Службени гласник РС”, бр. 37/93 и 42/93) и члана 12. Статута ОШ „Јелица Миловановић“ у Сопоту, Школски одбор је, на седници одржаној дана _____________________ године, донео
 
ПРАВИЛНИК О ПОХВАЉИВАЊУ И НАГРАЂИВАЊУ УЧЕНИКА
ОСНОВНЕ ШКОЛЕ „ЈЕЛИЦА МИЛОВАНОВИЋ“ У СОПОТУ
 
I Опште одредбе
Члан 1
Правилником о похваљивању и награђивању ученика (даље: Правилник) у ОШ „Јелица Миловановић“ у Сопоту (даље: Школа), прописују се врсте похвала и награда које могу добити ученици, као и услови и начин њиховог додељивања.
Члан 2
Као посебан облик признања у току школовања ученику се додељује диплома или награда за изузетан општи успех, односно за изузетан успех из појединих наставних области или предмета и изузетна постигнућа у било којој области рада школе.
II Похвале
Члан 3
Ученик може добити похвалу за:
1) одличан успех и примерно владање;
2) „Ученика генерације“.
Похвалу из става 1. тач. 2) овог члана додељује се ученику завршног разреда.
Члан 4
Похвале могу бити писмене и усмене.
Усмену похвалу ученик добија за остварене резултате у раду, учењу и понашању у току наставног периода и саопштава их одељењски старешина пред одељењем и родитељима.
Усмене похвале може упутити: директор школе и предметни наставници.
Писмену похвалу одељењског старешине и одељењског већа ученик добија за остварене резултате у раду, учењу и понашању; за учешће у културној и јавној делатности школе; на крају класификационог периода (уписује се у извештај о успеху и напредовању ученика који добија родитељ ученика); на крају првог полугодишта и за остварен општи одличан успех на крају другог полугодишта (уписују се у ђачку књижицу).
Члан 5
Похвале ученицима, на предлог одељењског старешине и одељењског већа, додељује Наставничко веће Школе.
Ученици који на крају наставне године постигну одличан успех (5,00) и примерно владање, похваљују се за постигнут одличан успех и примерно владање. Похвала се уписује у ђачку књижицу.
Похвала за постигнут изузетан успех из појединог наставног предмета, односно за постигнут изузетан успех у појединим ваннаставним активностима, додељује се ученицима који су се у току наставне године посебно истицали у тим наставним областима.
Члан 6
Писмене похвале (похвалнице) од стране директора додељују се појединцу или групи ученика који су на такмичењима у школи или ван ње, као и у другим хуманитарним, друштвеним, спортским и креативним областима, постигли запажене резултате.
Члан 7
Похвала „Ученик генерације“ додељује се ученику завршног разреда, на крају наставне године, под условом да је ученик:
1) постигао одличан општи успех и примерно владање из свих обавезних предмета, од петог до завршног разреда – носилац дипломе Вук Караџић;
2) да се у току школовања истицао у ваннаставним активностима;
3) да се у току школовања истицао у пружању помоћи другим ученицима, развијању односа другарског поверења, отворености, искрености међу ученицима и да ужива поверење међу својим друговима;
4) да је у току школовања имао правилан и коректан однос према наставницима, стручним сарадницима и другим запосленима у Школи, као и према родитељима других ученика.
Члан 8
Услови из члана 7. овог правилника морају бити кумулативно испуњени.
Похвала се додељује само једном ученику.
Похвалу „Ученик генерације“ додељује Наставничко веће.
Члан 9
Предуслови за похвалу „Ученик генерације“ (осим дипломе Вук Караџић) су: примерно владање од првог до осмог разреда и одличан успех из изборних предмета од V-VIII разреда на крају школске године.
Критеријуми на основу којих се проглашава (додељује) похвала „Ученик генерације“ су :
1. Постигнут успех на крају школске године од другог до четврог разреда;
2. Број посебних диплома из члана 21 и похвалница из члана 4 овог Правилника;
3. Број бодова за освојена места на такмичењима за која се не плаћа учешће – општинском, градском, републичком, међународном, чији су организатори Министарство просвете, школе, стручна друштва и други организатори у сарадњи са Министарством просвете. Ученик може да пријави  постигнуте резултате из највише два наставна предмета у једној школској години, при чему се бодује само највиши пласман.
4. Постигнути резултати на конкурсима и смотрама;
5. Постигнути резултати на екипним такмичењима (за која се не плаћа учешће);
6. Комуникативност, дружељубивост и спремност да помогне друговима;
7. Мишљење наставника - култура понашања.
Члан 10
Избор „Ученика генерације“ врши комисија коју именује Наставничко веће, а Наставничко веће доноси одлуку о избору „Ученика генерације“.
Комисија има пет чланова. Чланови Комисије могу бити наставници (наставници разредне наставе и наставници предметне наставе) који су држали наставу кандидатима за Ученика генерације и стручни сарадници.
Комисију представља председник, а у његовом одсуству заменик председника.
Чланови Комисије не могу бити одељењске старешине и наставник или стручни сарадник чије је дете кандидат за Ученика генерације.
Комисија утврђује појединачни број бодова за сваког кандидата за Ученика генерације, према критеријима и елементима који се вреднују при рангирању кандидата за Ученика генерације, а који су саставни део овог Правилника.
На састанку Комисије води се записник који потписују председник Комисије и лице које води записник.
Члан 11
Након завршеног бодовања, прелиминарна ранг листа се истиче на огласној табли школе на којој се одређује време када се може извршити увид у бодовање кандидата, као и рок за подношење жалби Комисији. Након тога заказује се састанак Комисије на којем се разматрају жалбе и доноси коначна ранг листа Комисије, која се доставља Наставничком већу на одлучивање.
Уколико два ученика имају исти број бодова, Ученик генерације биће изабран након корективног бодовања према додатним критеријумима, а то су:

  1. Број бодова за успех 5,00 на полугодишту од II-VIII разреда, за сваки разред по 2 бода;
  2. Број учешћа на такмичењима од општинског нивоа од IV до VIII разреда, за свако учешће по 2 бода;
  3. Одличан успех из изборних предмета од II-IV разреда, за сваки разред по 2 бода.
Бодовање по корективним бодовима се врши прво под тачком 1, па затим, ако је потребно, под тачком 2. и 3.
Уколико и након бодовања према додатним критеријумима не може да се одреди ученик генерације, носилац звања Ученик генерације ће бити ученик за кога јавно гласа већина од укупног броја чланова Наставничког већа.
Проглашење Ученика генерације се врши на посебној свечаности коју организује школа.
Члан 12
Кандидат или његов родитељ, односно други законски заступник има право да изврши увид у бодовање резултата ученика, по доношењу одлуке Наставничког већа.
Приговор на одлуку Наставничког већа, незадовољни кандидат подноси директору школе у року од 3 дана од дана истицања ранг листе.
Одлука директора школе је коначна.
III Награде
Члан 13
Награде се додељују ученицима као признање за изузетан успех постигнут у учењу и раду у свим наставним и ваннаставним активностима, као и признања за освојено место на такмичењима које је школа организовала или у њима учествовала.
Награде ученику могу бити у облику посебних диплома, уверења и књига, а у изузетним случајевима и у новчаним износима.
Члан 14
Награде се могу додељивати појединим ученицима или групи ученика, као и одељењској заједници, на крају наставне године.
Члан 15
Награде додељује Наставничко веће, на предлог одељењског старешине, по прибављеном мишљењу Одељењског већа или стручног актива.
Члан 16
Награде ученицима могу додељивати и спонзори, односно донатори, на основу критеријума које пропишу својим актима.
Награде из претходног става овог члана могу се додељивати ученицима само преко Школе, уз активно учешће и мишљење стручних органа Школе о додељивању ове награде.
Члан 17
Ученици се могу наградити и на следећи начин:
1) упућивањем на екскурзију, летовање, зимовање и сл.
2) посетом позоришним и биоскопским представама, концертима, спортским манифестацијама и сл.
3) куповином књига, спортске опреме, школских реквизита и прибора и сл.
 
 
 
IV Дипломе
Члан 18
У току школовања ученику се додељује диплома или награда за изузетан општи успех, односно диплома за изузетан успех из појединих наставних предмета и изузетног постигнућа у било којој области рада школе.
Врсте диплома, начине и услове за њихово додељивање прописује министар.
Дипломе се додељују ученику на крају школовања ако основно образовање и васпитање стекне према прописаном плану и програму наставе и учења и у законом прописаном року.
Члан 19
Диплома „Вук Караџић“ додељује се ученику за изузетан општи успех у учењу и примерном владању.
Диплома за изузетан успех из појединог наставног предмета додељује се ученику за предмете утврђене посебним правилником (у даљем тексту: посебна диплома).
Члан 20
 Диплома „Вук Караџић“ додељује се ученику:
1) ако од петог до осмог разреда на крају сваке школске године постигне одличан успех из свих предмета прописаних наставним планом и програмом и примерно владање; и
2) ако, поред постигнутог одличног успеха из свих предмета прописаних наставним планом и програмом и примерног владања добије најмање једну посебну диплому или једну од прве три награде на општинском или градском такмичењу.
Члан 21
Посебна диплома додељује се ученику за наставни предмет који је изучаван најмање две школске године ако:
1) постигне најмање врло добар општи успех и примерно владање на крају сваке школске године;
2) постигне одличан успех из тог наставног предмета на крају сваке школске године;
3) добије једну од прве три награде на општинском или градском такмичењу.
Ако није организовано општинско или градско такмичење из одређеног наставног предмета, посебна диплома додељује се ученику који поред услова из тач. 1. и 2. из претходног става испољи посебну способност и склоност за тај наставни предмет и постигне потпуније и шире познавање његовог садржаја него што је предвиђено наставним планом и програмом.
Члан 22
Ученику се додељује Посебна диплома за следеће наставне предмете:
  1. српски језик,
  2. страни језик,
  3. историја,
  4. географија,
  5. биологија
  6. математике,
  7. физика,
  8. хемија,
  9. музичка култура,
  10. ликовна култура,
  11. физичко (и здравствено) васпитање,
  12. техничко и информатичко образовање (техника и технологија).
Члан 23
Диплома „Вук Караџић“, изузетно, може се доделити ученику који из објективних разлога не постигне одличан успех у свим разредима из предмета за које је поред залагања потребна и одговарајућа способност као: музичка култура, ликовна култура и физичко васпитање.
Члан 24
Ученику коме је додељена Диплома „Вук Караџић“ може се доделити и једна или више Посебних диплома.
Члан 25
Диплому „Вук Караџић“ и Посебну диплому додељује школа ученику на предлог Наставничког већа. Наставничко веће школе утврђује да ли предложени ученици испуњавају услове предвиђене посебним правилником и овим Статутом за додељивање одговарајуће дипломе и доноси одлуку којим се ученицима додељује Диплома „Вук Караџић“, а којима Посебна диплома.
Поступак доделе Дипломе „Вук Караџић“ и Посебних диплома покреће Одељењско веће школе.
Члан 26
Поједином ученику може се доделити истовремено и похвала и награда.
V Прелазне и завршне одредбе
Члан 27
Тумачење одредби овог правилника даје Школски одбор и секретар Школе.
Члан 28
Овај Правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Школе.
Ступањем на снагу овог Правилника престаје да важи Правилник о похваљивању и награђивању ученика Основне школе „Јелица Миловановић“ у Сопоту, који је донет 25.12.2013. године, заведен под дел. бр.1345 од 25.12.2013. године.
                                                                                                  ПРЕДСЕДНИК ШКОЛСКОГ ОДБОРА
                                                                                                                       Драгана Чолић
                                                                                                                                            
 
Правилник је објављен на огласној табли Школе дана _______________________године.
   
   
КРИТЕРИЈУМИ И ЕЛЕМЕНТИ (МЕРИЛА) КОЈИ СЕ ВРЕДНУЈУ ПРИЛИКОМ
РАНГИРАЊА КАНДИДАТА ЗА ИЗБОР УЧЕНИКА ГЕНЕРАЦИЈЕ
 
1. УСПЕХ ОД II-IV НА КРАЈУ ШЛОЛСКЕ ГОДИНЕ, за сваки разред по 2 бода.
2. ПОСЕБНЕ ДИПЛОМЕ И ПОХВАЛНИЦЕ
Бодују се по једна посебна диплома односно похвалница по предмету, за сваку школску годину:
• Носиоцу посебних диплома, за сваку диплому ......................... 1 бод
  За сваку похвалницу ..................................................................... 1 бод
  
  1. ТАКМИЧАРСКИ  РЕЗУЛТАТИ
Такмичарски резултати ученика вреднују се за период 1-8 разреда.
Кандидату за ученика генерације припада за освојено 1. место:
•              На општинском такмичењу .............................................................  6 бодова
•              На окружном (међуокружном) такмичењу..................................... 12 бодова
•              На републичком такмичењу............................................................. 18 бодова
•              На међународном нивоу................................................................... 24 бода
 
За освојено 2. место, кандидату за ученика генерације припада:
•              На општинском такмичењу .............................................................  4 бода
•              На окружном (међуокружном) такмичењу..................................... 10 бодова
•              На републичком такмичењу............................................................. 16 бодова
•              На међународном нивоу..................................................................  22 бода
 
За освојено 3. место, кандидату за ученика генерације припада:
•              На општинском такмичењу .............................................................  2 бода
•              На окружном (међуокружном) такмичењу.....................................  8 бодова
•              На републичком такмичењу............................................................. 14 бодова
•              На међународном нивоу....................................................................20 бодова
 
Бодови по основу чланова стичу се само за резултате такмичења са предтакмичењима, а не за резултате са наградних конкурса, турнира и других смотри.
Ученику се бодује само највиши пласман из једног предмета, односно не додељују се бодови за сва освојена места на свим нивоима такмичења из тог предмета.
Ученик може да пријави постигнуте резултате из највише два наставна предмета у једној школској години.
 
  1. РЕЗУЛТАТИ НА НАГРАДНИМ КОНКУРСИМА И ДРУГИМ СМОТРАМА
Бодују се наградни конкурси, смотре и друга такмичења која нису обухваћена трећим критеријумом овог правилника.
За освојено прво место на наградном конкурсу, смотри или другом такмичењу кандидат добија:
•              На нивоу општине...................................................................................  3 бода
•              На нивоу округа......................................................................................  6 бодова
•              На нивоу Републике................................................................................  9 бодова
•              На међународном нивоу........................................................................  12 бодова
 
За освојено друго место на наградном конкурсу, смотри или другом такмичењу, кандидат добија:
•              На нивоу општине................................................................................... 2 бода
•              На нивоу округа......................................................................................  5 бодова
•              На нивоу Републике................................................................................ 8 бодова
•              На међународном нивоу........................................................................ 11 бодова
 
За освојено треће место на наградном конкурсу, смотри или другом такмичењу кандидат добија:
•              На нивоу општине................................................................................... 1 бод
•              На нивоу округа......................................................................................  4 бода
•              На нивоу Републике................................................................................ 7 бодова
•              На међународном нивоу........................................................................ 10 бодова
 
  1. УЧЕШЋЕ НА ЕКИПНИМ ТАКМИЧЕЊИМА (за која се не плаћа учешће)
Кандидату који је био члан екипе која је освојила прво место припада:
•              На општинском такмичењу............................................................... 3 бода
•              На окружном (међуокружном) такмичењу.....................................  6 бодова
•              На републичком такмичењу.............................................................  9 бодова
 
Кандидату који је био члан екипе која је освојила друго место припада:
•              На општинском такмичењу............................................................... 2 бода
•              На окружном (међуокружном) такмичењу.....................................  5 бодова
•              На републичком такмичењу.............................................................  8 бодова
 
Кандидату који је био члан екипе која је освојила треће место припада:
•              На општинском такмичењу...............................................................  1 бод
•              На окружном (међуокружном) такмичењу.....................................   4 бода
•              На републичком такмичењу.............................................................   7 бодова
 
  1. СТАТУС У ОДЕЉЕЊУ И КОМИНИКАЦИЈА СА ДРУГОВИМА
Одељењска заједница одређује статус у одељењу и оцену за комуникацију са друговима и додељују кандидату 1-5 бодова за свако од три питања са анкетног листића:
  • помаже другима,
  • дружељубив,
  • активан у раду одељењске заједнице.
Ученици сваку ставку оцењују оценом од 1 до 5. Коначна оцена за кандидата се изводи као средња оцена (заокружена) свих ученичких одговора (по ставкама). Ученик може добити максимално 15 бодова (5+5+5).
 
  1.  КУЛТУРА ПОНАШАЊА – МИШЉЕЊЕ НАСТАВНИКА
 О култури понашања процену дају чланови одељењског већа и одељењски старешина. Коначна оцена за кандидата се изводи као средња оцена (заокружена) свих наставничких одговора. Ученик може добити максимално 15 бодова. Скала процене је од 1-15.

Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај