24. Decembar 2024 22:35Ученици су и ове године присуствовали Новогодишњем каравану Дечијег културног центра Београд који је одржан у сарадњи са Градском општином Сопот и Центром за културу. Глумци Јана Рокић, Никола Тодоровић, Горан Јоксић и Пеђолино су, заједно са хором наше школе, певали најлепше дечије песме. Ученици су решавали загонетке и помагали Деда Мразу да се присети који је његов најважнији задатак у новогодишњој ноћи.
06. Decembar 2024 14:11Под покровитељством Градске општине Сопо ученици 3/2 одељења са учитељицом Снежаном Влајић су у оквиру једносменског рада (плес), 4.12.2024. године, са плесном тачком ,,Другарство" учествовали на такмичењу ,,Фестивал сценских минијатура" у Лесковцу. Они су на овом такмичењу показали своје кративне и стваралачке способности у извођењу гимнастичких и ритмичких покрета и покупили велики аплауз лесковачке публике.
Савремени начин живота све већем броју родитеља намеће потребу збрињавања детета млађег школског узраста које након редовне наставе одлази кући и без надзора проводи време до доласка родитеља. Самосталан боравак код куће често излаже дете многим опасностима, а страх и брига родитеља за дете током радног дана намећу потребу за организованом бригом за дете. Школе тиме добијају нову и захтевнију улогу која од запослених захтева организованију бригу о детету током целог дана. Време проведено у продуженом боравку не заснива се на пуком чувању деце, оно нуди много више од тога: реализацију васпитно образовног рада који обухвата учење (самостални рад) и слободне активности ученика у пријатном и топлом амбијенту опремљеном неопходним техничким средствима, едукатвиним и друштвеним играма, енциклопедијама знања, итд.
Организација рада
Продужени боравак Основне школе ,,Јелица Миловановић" почео је са радом школске 2019/20. године. У школској 2021/22. години пријем ученика је од 7:30 до 8:00.
Дневни режим рада варира у зависности од смене ученика и обухвата:
-прихватање деце и договор о раду
-јутарње разгибавање/физичку активност
-доручак/ручак
-слободно време
-самосталан рад ученика
-слободне активности
-одлазак ученика на наставу/кући
Рад у продуженом боравку је необавезан облик васпитно-образовног рада који се одвија пре и после наставе и има своје педагошке, васпитне, образовне и социјалне вредности. Разликује се од рада у редовној настави јер се међусобно преплићу и повезују рад, учење и игра.
Активности
Акценат је на обавезним активностима у које спадају израда домаћег задатка и проширивање знања. Ученици у оквиру продуженог боравка имају и слободне активности у које спадају: разне креативне радионице, логичке, физичке, ликовне активности, извођење огледа, вежбе за развој ситне моторике шаке, вежбе за правилно држање тела, раст и развој, гледање културно образовног и едукативног програма. Деци је на располагању простор за учење и простор за забаву, као и фискултурна сала, школско двориште, библиотека. У продуженом боравку деца свакодневно добијају топли оброк, али родитељи нису у обавези да га узимају за своје дете, већ само ко жели. По досадашњој цени од 250дин по оброку, деца имају комплетан оброк који подразмева супу, главно јело, салату и дезерт/воће. Услугу продуженог боравка у државној установи родитељи не плаћају. Све активности се обављају уз помоћ и подршку наставника који прати рад ученика, даје додатна објашњења, повратне информације и препоруке за даљи рад.
Ученик је у обавези да:
-у просторијама продуженог боравка користи посебну обућу (патике, патофне, папуче...) у чему се пријатно осећа;
-на почетку школске године донесе 3 свеске А4 формата ( 1 у линије, 1 у квадратиће и једна празна за цртање);
-се током боравка у настави продуженог боравка придржава правила понашања и кућног реда школе;
-сва додатна актуелна обавештења ће благовремено бити истакнута на Вибер групи за родитеље коју ће наставник формити по формирању групе.
Сарадња
Учитељи који раде у редовној настави свакодневно се договарају и усклађују своје активности са учитељем из продуженог боравка. Учитељ који ради у продуженом боравку, са осталим учитељима делују јединствено, сараднички, синхронизовано, свеобухватно и интегрисано са читавим разредним процесом. Заједно сарађују са родитељима, остварујући добру и редовну комуникацију, родитељске и појединачне састанке, индивидуалне разговоре са родитељима.
Безбедност
Ученици време проводе под надзором наставника у безбедном окружењу.
Услед пандемије вирусом COVID19, води се изузетна брига о безбедности деце, обезбеђена су средства за дезинфекцију и прање руку, као и редовно проветравање просторија и дезинфекција столова.