На основу члана 119. став 1. тачка 1) Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС“, бр. 88/2017 - даље: Закон), члана 66. Закона о основном образовању и васпитању („Службени гласник РС“, 55/2013 и 101/2017), члана 3. Правилника о дипломама за изузетан успех ученика у основној школи („Службени гласник РС”, бр. 37/93 и 42/93) и члана 12. Статута ОШ „Јелица Миловановић“ у Сопоту, Школски одбор је, на седници одржаној дана _____________________ године, донео
ПРАВИЛНИК О ПОХВАЉИВАЊУ И НАГРАЂИВАЊУ УЧЕНИКА
ОСНОВНЕ ШКОЛЕ „ЈЕЛИЦА МИЛОВАНОВИЋ“ У СОПОТУ
I Опште одредбе
Члан 1
Правилником о похваљивању и награђивању ученика (даље: Правилник) у ОШ „Јелица Миловановић“ у Сопоту (даље: Школа), прописују се врсте похвала и награда које могу добити ученици, као и услови и начин њиховог додељивања.
Члан 2
Као посебан облик признања у току школовања ученику се додељује диплома или награда за изузетан општи успех, односно за изузетан успех из појединих наставних области или предмета и изузетна постигнућа у било којој области рада школе.
II Похвале
Члан 3
Ученик може добити похвалу за:
1) одличан успех и примерно владање;
2) „Ученика генерације“.
Похвалу из става 1. тач. 2) овог члана додељује се ученику завршног разреда.
Члан 4
Похвале могу бити писмене и усмене.
Усмену похвалу ученик добија за остварене резултате у раду, учењу и понашању у току наставног периода и саопштава их одељењски старешина пред одељењем и родитељима.
Усмене похвале може упутити: директор школе и предметни наставници.
Писмену похвалу одељењског старешине и одељењског већа ученик добија за остварене резултате у раду, учењу и понашању; за учешће у културној и јавној делатности школе; на крају класификационог периода (уписује се у извештај о успеху и напредовању ученика који добија родитељ ученика); на крају првог полугодишта и за остварен општи одличан успех на крају другог полугодишта (уписују се у ђачку књижицу).
Члан 5
Похвале ученицима, на предлог одељењског старешине и одељењског већа, додељује Наставничко веће Школе.
Ученици који на крају наставне године постигну одличан успех (5,00) и примерно владање, похваљују се за постигнут одличан успех и примерно владање. Похвала се уписује у ђачку књижицу.
Похвала за постигнут изузетан успех из појединог наставног предмета, односно за постигнут изузетан успех у појединим ваннаставним активностима, додељује се ученицима који су се у току наставне године посебно истицали у тим наставним областима.
Члан 6
Писмене похвале (похвалнице) од стране директора додељују се појединцу или групи ученика који су на такмичењима у школи или ван ње, као и у другим хуманитарним, друштвеним, спортским и креативним областима, постигли запажене резултате.
Члан 7
Похвала „Ученик генерације“ додељује се ученику завршног разреда, на крају наставне године, под условом да је ученик:
1) постигао одличан општи успех и примерно владање из свих обавезних предмета, од петог до завршног разреда – носилац дипломе Вук Караџић;
2) да се у току школовања истицао у ваннаставним активностима;
3) да се у току школовања истицао у пружању помоћи другим ученицима, развијању односа другарског поверења, отворености, искрености међу ученицима и да ужива поверење међу својим друговима;
4) да је у току школовања имао правилан и коректан однос према наставницима, стручним сарадницима и другим запосленима у Школи, као и према родитељима других ученика.
Члан 8
Услови из члана 7. овог правилника морају бити кумулативно испуњени.
Похвала се додељује само једном ученику.
Похвалу „Ученик генерације“ додељује Наставничко веће.
Члан 9
Предуслови за похвалу „Ученик генерације“ (осим дипломе Вук Караџић) су: примерно владање од првог до осмог разреда и одличан успех из изборних предмета од V-VIII разреда на крају школске године.
Критеријуми на основу којих се проглашава (додељује) похвала „Ученик генерације“ су :
1. Постигнут успех на крају школске године од другог до четврог разреда;
2. Број посебних диплома из члана 21 и похвалница из члана 4 овог Правилника;
3. Број бодова за освојена места на такмичењима за која се не плаћа учешће – општинском, градском, републичком, међународном, чији су организатори Министарство просвете, школе, стручна друштва и други организатори у сарадњи са Министарством просвете. Ученик може да пријави постигнуте резултате из највише два наставна предмета у једној школској години, при чему се бодује само највиши пласман.
4. Постигнути резултати на конкурсима и смотрама;
5. Постигнути резултати на екипним такмичењима (за која се не плаћа учешће);
6. Комуникативност, дружељубивост и спремност да помогне друговима;
7. Мишљење наставника - култура понашања.
Члан 10
Избор „Ученика генерације“ врши комисија коју именује Наставничко веће, а Наставничко веће доноси одлуку о избору „Ученика генерације“.
Комисија има пет чланова. Чланови Комисије могу бити наставници (наставници разредне наставе и наставници предметне наставе) који су држали наставу кандидатима за Ученика генерације и стручни сарадници.
Комисију представља председник, а у његовом одсуству заменик председника.
Чланови Комисије не могу бити одељењске старешине и наставник или стручни сарадник чије је дете кандидат за Ученика генерације.
Комисија утврђује појединачни број бодова за сваког кандидата за Ученика генерације, према критеријима и елементима који се вреднују при рангирању кандидата за Ученика генерације, а који су саставни део овог Правилника.
На састанку Комисије води се записник који потписују председник Комисије и лице које води записник.
Члан 11
Након завршеног бодовања, прелиминарна ранг листа се истиче на огласној табли школе на којој се одређује време када се може извршити увид у бодовање кандидата, као и рок за подношење жалби Комисији. Након тога заказује се састанак Комисије на којем се разматрају жалбе и доноси коначна ранг листа Комисије, која се доставља Наставничком већу на одлучивање.
Уколико два ученика имају исти број бодова, Ученик генерације биће изабран након корективног бодовања према додатним критеријумима, а то су: